El primer día - de eerste dag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu El primer día - de eerste dag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu

El primer día - de eerste dag

Door: QDO

Blijf op de hoogte en volg 5VWO-Spaans-e

22 Mei 2017 | Spanje, Salamanca

De kop is eraf!
De eerste dag is prima verlopen. Iedereen was keurig op tijd op Schiphol. Het afleveren van de koffers nam de nodige tijd in beslag, maar we waren gelukkig vrij vlot door de veiligheidscontrole, maar daarna was er niet echt veel tijd meer over om nog even rustig te gaan zitten, maar goed, in het vliegtuig konden we toch nog rustig onze koffie opdrinken.
We kwamen 'met vervroeging' aan in Madrid, maar daar was het nog even wachten op een verdwaalde koffer voordat we naar onze bus konden. Uiteindelijk allemaal goed gekomen.
De bus heeft ons naar het centrum van Madrid gebracht, waar we de rest van de dag wandelend en af en toe rustend hebben doorgebracht.
Veel gezien: o.a. het koninklijk paleis, de kathedraal, de Plaza Mayor, Km 0, het Retiropark en het Atochamonument.
Uitgeput stond iedereen om 18.00u klaar voor de bus die ons naar Salamanca bracht.
Om ongeveer 21.00u was iedereen aan zijn/haar nieuwe ouders voor de komende week gekoppeld en vertrokken naar het logeeradres.
's Avonds hoorden we nog dat Madrid kampioen was geworden, we hadden overdag de voorbereidingen van het eindfeest al in de stad gezien.
Vanmorgen om 9.15u hoorden we al heel kort de eerste verhalen over de gastfamilies. Verder kon iedereen zien in welke lesgroep hij/zij zat, om half 10 begon het dan echt...
Morgen volgen de verdere ervaringen van vandaag.

Saludos desde Salamanca

• 22 Mei 2017 - 13:07

Emmy:

Fijn dat de reis zo goed is verlopen en dat Schiphol weinig problemen opleverde. Iedereen:¡al grano y mucha suerte!

• 22 Mei 2017 - 16:48

Jan A:

Heerlijk zo veel jongens als er mee gaan dit keer.
    Madrid is inderdaad mooi.
    Salamanca heeft toch meer charme, daar komen jullie snel achter.
    Succes met de lessen.

Hablan demasiado rapido.

• 22 Mei 2017 - 18:17

Ans:

Goed gevoel als de reis al prima is verlopen. En dan na Madrid, vervolg in Salamanca. Geniet ook weer van deze mooie stad.