Lunes - maandag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu Lunes - maandag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu

Lunes - maandag

Door: QDO

Blijf op de hoogte en volg 5VWO-Spaans-e

23 Mei 2017 | Spanje, Salamanca

Ons reisverslag van Madrid is alweer aangevuld met enkele nieuwe foto's.
Gisteren stond echter Salamanca centraal en dat blijft natuurlijk de komende dagen zo.
Gisterenochtend begonnen de lessen, die in combinatie met het verblijd in de gastgezinnen het belangrijkste deel van de onderdompeling in het Spaans vormen.
De eerste dag is altijd een cultuurshock, een lawine aan informatie die verwerkt moet worden.
Dat begon al bij het ontbijt in de gastgezinnen, dat toch wel anders is dan de meesten gewend zijn.
De verslagen over de middagmaaltijd waren ook zeer gevarieerd, vele kennismakingen met onbekende gerechten. Dat gold zelfs voor ons: aardappelsoep met venusschelpjes bleek prima te smaken :-)
Het middagprogramma bestond uit een rondwandeling met gids door het oude centrum van Salamanca. Voorafgaand had een groot aantal zelf als een ontdekkingstocht door de winkelstraten achter de rug.
Na de rondwandeling nóg een zware dobber: een echt college op de universiteit, geschiedenis van Spanje in het Spaans....
De ervaring om daar een keer met een grote groep andere studenten in de collegebanken te zitten was ook bijzonder.
Na dit college volgde het meest ontspannen deel van de dag: een kennismaking met de tapascultuur. Onder begeleiding van onze gids bezochten we in de loop van de avond vier verschillende restaurant waar we steeds een ander hapje gecombineerd met een drankje kregen, variërend van carne guisado tot tortilla, jamón serrano, gulas, croquetas.... lekker!
Het laatste hapje kregen we op een terras op de Plaza Mayor, een mooiere plek om af te ronden is niet denkbaar.
Vandaag staat er ook weer een flink programma op ons te wachten, morgen weer verslag.

• 23 Mei 2017 - 11:57

Jan A:

Mooie foto's activeren mijn goede herinneringen aan Salamanca.
    Heerlijk weer en prachtige dingen gezien.
    Succes met de lessen.

• 23 Mei 2017 - 12:49

Irma Dorsman:

Super! Wat een fantastische reis

• 23 Mei 2017 - 13:25

Erik Janse:

Dit ziet er leuk uit. Mooi weer, mooie gebouwen, lekker eten. Geniet er van!

• 23 Mei 2017 - 15:09

Emmy:

Alsof ik er zelf weer ben..... Veel plezier en succes.

• 23 Mei 2017 - 16:06

Claudia:

Wat een mooie foto's !
    Mooie herinneringen aan een leuke reis in een geweldige stad komen weer boven.
    Ooit ga ik terug! Veel plezier, daar.

• 23 Mei 2017 - 18:23

Ans:

Mooie foto's met heerlijk blauwe lucht. Foto's brengen onze herinnering terug aan die mooie stad. Voor jullie veel plezier gewenst.