Martes - dinsdag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu Martes - dinsdag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu

Martes - dinsdag

Door: QDO

Blijf op de hoogte en volg 5VWO-Spaans-e

24 Mei 2017 | Spanje, Salamanca

Nog steeds stralend weer hier :-)
Vanmorgen weer les, van steeds meer mensen horen we dat ze steeds meer begrijpen en verstaan en dat veel puzzelstukjes op hun plaats vallen (dat geldt ook voor de heel hard studerende mevrouw Krijger en meneer Boas).
De verslagen over de middagmaaltijd in de gastgezinnen waren weer heel gevarieerd. Ook het Spaanse ontbijt is een 'tema de debate', de broodjeszaak vlak bij school was al snel ontdekt.
Een typisch Spaans ontbijt bestaat uit cakejes en koekjes, dat is voor velen uit ons gezelschap een beetje omschakelen.
Ons middagprogramma bestond gisteren uit een bezoek aan de kathedralen, waarbij we de toren hebben beklommen en over het dak van de oude kathedraal bovenlangs door de nieuwe kathedraal zijn gelopen, om vandaaruit de klokkentoren nog te bezoeken. Het uitzicht leverde mooie fotomomentjes op.
Daarna hebben we o.a. nog kennisgemaakt met de Spaanse versie van Romeo en Julia en als laatste zijn we de Romeinse brug overgestoken, waar we aan de oevers van de Tormes afscheid hebben genomen.
De avondmaaltijd kon iedereen zelf invullen, dat is ook zeer gevarieerd gebeurd.

• 24 Mei 2017 - 17:44

Jan A:

Super dag zo te zien en te lezen.
    nog een tip voor de vrije middag:
    Donde esta el probador?
    Tiene un numero mas grande?

• 24 Mei 2017 - 20:00

Rianne:

Wat een leuke foto's! Ik ben benieuwd of iedereen nog wel mee terug wil want volgens mij hebben jullie een toptijd!