Jueves - Donderdag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu Jueves - Donderdag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van 5VWO-Spaans-e SJL - WaarBenJij.nu

Jueves - Donderdag

Door: QDO

Blijf op de hoogte en volg 5VWO-Spaans-e

26 Mei 2017 | Spanje, Salamanca

Bij aankomst bij de school was de straat versierd, we hadden een jarige in ons midden: Marie-Lou.
Haar vriendinnen hebben haar leuk in de bloemetjes gezet :-)
In de voormiddag natuurlijk weer eerst les. Hier gaat het dus op Hemelvaartsdag gewoon door!!! Sommigen hebben zelf huiswerk en zijn erg hard aan het werk ;-)
Na het middageten bij de gastgezinnen wilde een grote groep lekker even aan de rivier gaan liggen, omdat we daar in de buurt 's middags een museumbezoek gecombineerd met chocolate en churros hadden afgesproken. 's Middags werden we echter 'overvallen' door een (wel voorspelde) fikse regenbui. Die heeft echter niemands humeur weten te verpesten.
De churros werden door iedereen gewaardeerd, de dikke Spaanse chocolade'melk' was weer even wat anders dan sommigen gewend waren. Na ons bezoek aan het Casa Lis, aan art-deco-huis / museum ging ieder weer even zijn eigen weg.
In de avond hadden we afgesproken op het centrale plein onder de klok, hét ontmoetingspunt in Salamanca.
De school had ons uitgenodigd voor een gezamenlijk feestje met alle lesgroepen in de plaatselijke discotheek Camelot. Vele dames en een enkele heer hebben daar hun 'moves' gedemonstreerd.
De nachtrust werd bij velen ruw verstoord door een enorm onweer, ongelooflijk dat sommigen er gewoon doorheen hebben geslapen.
Vandaag is alweer de laatste lesdag.
Voor vanmiddag staan nog een kookdemonstratie, een dansles en een culturele activiteit, vanavond gaan we nog met de hele groep uit eten in een echt Spaans restaurant.
Morgen alweer vroeg op pad en geen gelegenheid om een bericht te schrijven.
Om 8.30u vertrekken we richting Ávila, na een kort bezoek daar gaan we door naar Segovia, waar we o.a. het Alcázar zullen bezoeken en natuurlijk het wereldberoemde Romeinse Aquaduct.
Vandaaruit gaat het dan rechtstreeks naar het vliegveld van Madrid.
Zonder tegenbericht hopen we morgenavond om 22.20u weer op Schiphol te landen.
Zondag volgt dan het laatste blogbericht.

• 26 Mei 2017 - 11:08

Irma Dorsman:

Nou, wat een leuk programma weer. Super. Fijne laatste dagen nog

• 26 Mei 2017 - 11:15

Monique:

Veel plezier nog allemaal. Erg leuk om jullie via deze blog een beetje te kunnen volgen.

• 26 Mei 2017 - 14:34

Ans:

Weer gezellig om te lezen. De leerlingen (en ook de begeleiders denk ik) hebben zich weer geamuseerd. Nu nog het mooie vervolg van Salamanca via de mooie plaatsen Avila en Segovia. De namen roepen bij ons ook mooie herinneringen op. Geniet er nog van, en goede vlucht richting Nederland weer.

• 26 Mei 2017 - 14:48

Rianne:

Nog van harte Mary- Lou! Leuk om je verjaardag zo te vieren. Jullie hebben weer heel wat gezellige dingen gedaan. Wel wat recepten voor thuis meenemen hoor, dan kunnen wij hier ook een heel klein beetje de sfeer van Salamanca proeven. geniet nog maar allemaal van de laatste dagen, slapen kan in het vliegtuig wel. Voor vanmiddag en morgen nog heel veel plezier, een veilige reis naar huis en we zijn onderhand heel benieuwd naar alle verhalen.Lieve groet voor jullie allemaal vanuit een warm Nederland.

• 26 Mei 2017 - 15:53

Monique Klerx:

Leuk dat wij jullie via de blog deze week hebben kunnen volgen, zo te zien was het een leuke en leerzame week! Dit weekend kunnen jullie nog even genieten van de Salamanca temperatuur in Nederland. Goede reis terug!

• 26 Mei 2017 - 23:52

Emmy:

Wat een druk programma weer. Alle highlights zitten er weer in. Geniet er maar lekker van!

• 27 Mei 2017 - 08:09

Angela Lincklaen Arriens:

Begeleiders en organisatoren dank voor de fantastische en leuk georganiseerde week. Ik hoor alleen maar enthousiaste verhalen van Merle. Hartelijk dank en goede reis terug.